۱۳۸۷ تیر ۴, سه‌شنبه



اين عكس تصوير صفحه اي از كتاب گلچين معانيه كه جناب احمد گلچين معاني از بزرگان عصر خود و با قلم خودشان نوشته هايي رو جمع آوري كرده ، اين صفحه و خط زيباي شكسته اون متعلق به ميرزا رفيعا است(عكس صفحه اول نوشته رو انتخاب كردم چراكه ميرزا تو صفحات بعدي كم حوصله تر نشون داده و اين صفحه رو از بقيه خوش خط تر نوشته ،روي عكس كليك كنيد و بزرگتر ببينيد) سبك و شيوه نگارش اين صفحه و صفحاتي از اين قبيل كه جنس ناب اون رو تو كاراي درويش عبدالمجيد هم ميشه ديد خيلي جالبه
نوشته از پايين سمت چپ شروع شده و با ستون سمت راست كه از ديد روبرو برعكس هم هست ادامه پيدا ميكنه در ادامه ستون وسط و بعد ستون سمت چپ(كه اين ستون هم از ديد روبرو برعكسه) البته همه اين توضيحات با شرايطيه كه من صفحه خوشنويس شده رو از بالا عكس گرفتم يعني برعكس D-:
بهر حال اگه نتونستين بخونينش اشكال نداره چون خيلي هم راحت نيست ولي من يه قسمتي از اون رو براتون مينويسم
.............
بسم الله الرحمن الرحيم
آقاي گلچين را در سر هواي گلچيني است با آنكه اوايل حال و بدايت احوال اوست صاحب عزمي متين است
چنان مولع كسب كمالات و عادات بزرگان است، لازم شمرده كه در خصال معلومه كه طريقه بدست آوردن حالات بزرگان عصر و قلم آنان كه كاري مشكل و اميدي دشوار است در مجموعه ظاهر آرد.
اوقات حياتش را با كار دولتي محفل علما و ادبا و شبش را با خستگي زياد غالباً صرف همت در اينكار نموده توسن طبع را بدرك حضور بزرگان اهل فضل رياضت ميفرمايد.
در اين زمينه اين بي بضاعت را در رديف آنان شناخته و از اين ضعيف هم خواهش فرمودند كه جزوي از اين مجموعه را بقلم خود از اعتبار انداخته ، خواهش اين دوست عزيز را غنيمت دانسته قلم برداشته آنچه در گنجينه حافظه ديدم نوشتم. . . . .


هیچ نظری موجود نیست: